Wellmore A/S, Almindelige salgs- og leveringsbetingelser. April 2016
1. Generelt
I det tilfælde hvor der ikke er indgået anden skriftlig aftale mellem partnerne, gælder nedenstående salgs- og leveringsbetingelser for alle tilbud og leverancer fra Wellmore A/S i det følgende kaldet WM.
2. Tilbud / Ordrer
Endelig aftale mellem køber og WM anses først for indgået ved WM’s skriftlige accept af tilbuddet eller ved WM’s fremsendelse af varer.
3. Fortrydelses- og reklamationsret
Særligt ved e-handel i forbrugerkøb: I forbrugerkøb foretaget ved e-handel har køber i henhold til lov om visse forbrugeraftaler 14 dages fortrydelsesret og derefter 14 dage til at sende varen retur. Køber er her forpligtet til efter forudgående aftale med WM, at returnere varen i original emballage, i samme stand og mængde som den er modtaget.
4. Priser
Angivne priser er i danske kroner inkl. moms.
Angivne priser er faste for levering til det i tilbud/ordrebekræftelse anførte tidspunkt.
5. Betaling
Kortbetaling, hvor betaling trækkes på købers konto ved levering af varen på den dato, som er angivet. Der kan betales med Dankort, Visakort, Mastercard, JCB og American Express
6. Leveringsbetingelser
Ved forsendelse tilstræber WM levering af standardvarer inden for 2-3 arbejdsdage.
Levering af bestillingsvarer aftales individuelt og fremgår af ordrebekræftelse eller faktura.
Levering anses at have fundet sted, når varen er kommet i købers besiddelse.
WM er i øvrigt ikke ansvar over for køber, såfremt force majeure hindrer/forsinker WM’s opfyldelse af aftalen, herunder strejke, lockout, vareknaphed, mangler eller forsinkelser ved leverancer fra underleverandører, manglende transportmuligheder eller andre omstændigheder, som WM ikke har indflydelse på.
I ovennævnte tilfælde er WM berettiget til at udskyde levering indtil opfyldelseshindringen er ophørt eller alternativt ansvarsfrit annullere aftalen helt eller delvist.
Levering er ab lager, med mindre andet er angivet
Køber har pligt til straks ved leverancens modtagelse at kontrollere denne for synlige skader samt evt. skade på varen. Kvittering for modtagelse bekræfter modtagelse af varen i ubeskadiget stand. Er varen beskadiget skal der nægtes modtagelse for pakken.
Levering gælder kun til kantsten ved bopæl / firmaadresse
7. Reklamation
Køber har 2 års reklamationsret, dog skal køber give skriftlig meddelelse direkte til WM om fejl/mangler, senest 2 måneder efter at manglen er eller burde have været opdaget. Den skriftlige reklamation skal indeholde en specifikation af den påståede mangel. Såfremt køber ikke reklamerer over en mangel inden den ovenfor angive frist, mister køber, retten til at fremsætte krav som følge af manglen.
Såfremt en mangel konstateres er WM’s ansvar altid og i enhver situation begrænset til efter WM’s valg at foretage omlevering, afhjælpning eller at meddele køber et af WM fastsat rimeligt forholdsmæssigt afslag.
Købers krav bortfalder, såfremt den leverede vare ikke har været opbevaret eller anvendt korrekt og i overensstemmelse med WM’s anvisninger.
8. Produktansvar
For produktansvar er WM alene ansvarlig i henhold til de ufravigelige bestemmelser i dansk produktansvarslovgivning. WM fraskriver sig derudover ansvar for produktskader på ethvert grundlag, herunder – men ikke begrænset til, skade på bygningskonstruktioner, installationer, tabt arbejdsfortjeneste, driftstab, avancetab og ethvert andet indirekte tab.
Produktansvaret kan beløbsmæssigt ikke overstige DKK 200.000,-
9. Immaterielle rettigheder
Køber skal respektere WM’s rettigheder til patenter, varemærker, forretningskendetegn, brugsmodeller, mønstre og knowhow. Desuden er køber ikke berettiget til at afdække, fjerne eller supplere angivelser eller påtrykninger af WM’s varemærke og forretningskendetegn m.v. på produkterne.
10. Tvister
Enhver uenighed eller tvist mellem WM og køber indbringes efter WM’s valg for byretten eller afgøres ved voldgift efter dansk ret.