HANDEL MED FORBRUGERE (B2C)
1 Almindelige
betingelsers formål og rækkevidde
Nærværende almindelige handelsbetingelser
(herefter benævnt Betingelserne) fastsætter de nærmere vilkår for WELLMORE A/S’
(herefter benævnt ”WELLMORE”) levering af varer til en forbruger (herefter
benævnt Køber) som beskrevet i den mellem Køber og WELLMORE indgåede aftale
(herefter benævnt ”Aftalen”).
I det omfang andet ikke er skriftligt aftalt, er nedenfor angivne almindelige
betingelser gældende og går forud for Købers eventuelle almindelige
betingelser.
2 Ydelsernes omfang
WELLMORE’s ydelse består i levering af
varer, hvis nærmere udformning, omfang og leveringstidspunkt er beskrevet i den
indgåede købsaftale/mail eller anden korrespondance.
3 Aftaleindgåelse
Endelig Aftale om køb anses indgået, når
Køber har underskrevet købsaftale, bekræftet mail og indbetalt depositum.
WELLMORE fraskriver sig ethvert ansvar for eventuelle fejl og oplysninger i
materiale udformet af tredjemand. Dette gælder enhver form for salgsmateriale,
beskrivelser, brugervejledning, indhold på andre websites m.v.
4 Fortrydelsesret
På varer købt via WELLMORE.dk har du 14 dages returret, gældende fra den dag,
du modtager dine varer. Fortryder du købet, skal WELLMORE.dk underrettes herom
senest 14 dage efter den dag, du modtog dine varer. Meddelelsen skal gives på
mail: post@WELLMORE.dk, ring på 75 55 17 00 eller ved at benytte
standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt
opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde
ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig
meddelelse om dette.
Varer
undtaget af fortrydelsesretten
Fortrydelsesretten gælder ikke for varer
købt i vores showroom eller der er fremstillet efter Købers specifikationer eller har fået et
tydeligt personligt præg.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse
og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Varens
stand, når du sender den retur
Du hæfter for en forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end, hvad
der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den
fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde som, hvis du
prøvede den i vores showroom, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er
prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt,
hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af
købsbeløbet retur, afhængig af en konkret vurdering af varens handelsmæssige
værdi.
Original
emballage
Manglende original emballage udgør en værdiforringelse, så for at
være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, kræves det, at varen
returneres i original emballage.
Tilbagebetaling
af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I
tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne
købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle
betalinger modtaget fra dig (med undtagelse af returomkostninger, herunder
leveringsomkostninger), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder
senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning
om at fortryde købet.
Hvis du fortryder
købet, skal varen sendes til:
WELLMORE A/S
Tybovej 3
6040 Egtved
6 Priser og
fakturering
Den aftalte pris, for de bestilte varer,
fremgår af WELLMORE’s fremsendte dokumentation.
WELLMORE er berettiget til at fakturere Køber for betaling for varer, forud for
levering.
7 Betaling
Ved levering via fragtmand, skal hele
fakturabeløbet være overført til Wellmores bankkonto før afsendelse finder
sted. Reg.nr. 7244 Kontonr. 1434999
Ved afhentning på Wellmores lager, kan der betales kontant eller med dankort.
WELLMORE FORBEHOLDER SIG EJENDOMSRETTEN FOR VARER, INDTIL DEN FULDE KØBESUM ER MODTAGET
AF WELLMORE.
8 Garanti og
reklamationsret
Køber har 2 års reklamationsret, dog
skal køber give skriftlig meddelelse direkte til WM om fejl/mangler, senest 2
måneder efter at manglen er eller burde have været opdaget. Den skriftlige
reklamation skal indeholde en specifikation af den påståede mangel. Såfremt
køber ikke reklamerer over en mangel inden den ovenfor angive frist, mister
køber, retten til at fremsætte krav som følge af manglen.
Såfremt en mangel konstateres, er WM’s ansvar altid og i enhver situation
begrænset til efter WM’s valg at foretage om-levering, afhjælpning eller at
meddele køber et af WM fastsat rimeligt forholdsmæssigt afslag.
Reklamationsudbedringer vil i al
overvejende grad blive udført af Wellmore’s personale efter forudgående aftale
med kunden. Reparationen kan foregå på Wellmore A/S værksted, eller der kan
aftales service besøg. Det er kundens ansvar at produktet er fuldt tilgængeligt
for Wellmores tekniker, er dette ikke tilfældet vil ekstra omkostninger og
medgået tid blive faktureret. Wellmore A/S ‘s garantier omfatter udelukkende
vore produkter. Garantien dækker ikke eventuelle følgeomkostninger som måtte
opstå i forbindelse med installation af eventuelt fejlbehæftet produkt. Det er
kundens ansvar at kontrollere og godkende produktet inden installation.
For vores sortiment af infrarøde saunaer gælder, at disse produkter er
udarbejdet i naturmateriale og at der kan opstå revner i træprofilernes
længderetning. Der vil ikke være mulighed for reklamation på skader af denne
art, eftersom de anses som værende naturlige ved store udsving i temperatur og
fugtighed.
Købers krav bortfalder, såfremt den leverede vare ikke har været opbevaret
eller anvendt korrekt og i overensstemmelse med WM’s anvisninger.
9 Fejl og mangler
Køber er forpligtet til at undersøge og
teste det leverede umiddelbart efter levering, så grundigt som forholdet
nødvendiggør det, for at konstatere, om der er mangler ved det leverede eller,
om det leverede er i overensstemmelse med ordrebekræftelsen, såvel i forhold
til kvalitativt som kvantitativt.
For at påberåbe sig, at det leverede
lider af fejl eller mangler (herefter benævnt ”fejl”), skal Køber skriftligt
reklamere overfor WELLMORE straks efter, at fejlen er eller burde være opdaget.
Køber skal i forbindelse med reklamationen angive og på forlangende forevise,
hvordan fejlen ytrer sig. WELLMORE er alene ansvarlig for fejl, som Køber har reklameret
over straks fra levering af den fejlbehæftede vare.
WELLMORE er aldrig ansvarlig for, og det betragtes ikke som misligholdelse,
såfremt der er fejl, som skyldes udformningen af varen, forudsat udformningen
er i overensstemmelse med det aftalte. WELLMORE er ligeledes ikke ansvarlig for
fejl, som skyldes Købers egne forhold, så som manglende vedligeholdelse,
fejlagtig brug, anvendelse imod WELLMOREs forskrifter, samt ændringer og
indgreb i det leverede af ikkeautoriserede personer.
Såfremt der måtte være fejl i leverede varer, kan WELLMORE vælge, hvorvidt WELLMORE
vil:
a) afhjælpe fejlen,
b) foretage omlevering eller efterlevering af fejlbehæftede varer, eller
c) give Køber et forholdsmæssigt afslag i prisen.
I det tilfælde, hvor det med rimelighed vurderes, at Køber selv kan foretage
afhjælpning, anses afhjælpningen for afsluttet ved fremsendelse af en mangelfri
del og/eller instruktion for afhjælpning.
Såfremt WELLMORE vælger at afhjælpe, foretage om- eller efterlevering, er WELLMORE
forpligtet til med den hurtighed, som situationen kræver og på egen bekostning,
at
foretage sådan afhjælpning, om- eller efterlevering.
Såfremt WELLMORE ikke inden rimelig tid foretager afhjælpning, om- eller
efterlevering af varer med den hurtighed, som omstændighederne kræver, kan
Køber skriftligt give WELLMORE en endelig og rimelig frist for at foretage
afhjælpning, om- eller efterlevering. Fristen skal som minimum udgøre 5
arbejdsdage og tidligst udløbe 20 arbejdsdage regnet fra det tidspunkt, hvor WELLMORE
modtog Købers skriftlige reklamation i anledning af fejlen. Har WELLMORE ikke
foretaget afhjælpning, om- eller efterlevering ved fristens udløb, har Køber
ret til et forholdsmæssigt afslag, svarende til den fejlbehæftede andel af det
leverede, i forhold til den samlede leverance og pris.
Såfremt fejlen er væsentlig, kan Køber
ophæve aftalen for så vidt angår den fejlbehæftede andel af varerne. Køber kan
alene ophæve Aftalen for så vidt angår ikke-fejlbehæftede varer, såfremt de
står i en sådan sammenhæng med de fejlbehæftede varer, at de ikke med
rimelighed kan fungere tilfredsstillende alene.
Køber kan ikke overfor WELLMORE rejse
krav for eventuelle mangler ved produktet, med mindre WELLMORE kan få kravet
dækket af producenten.
Har Køber reklameret over fejl, og viser det sig, at der ikke foreligger fejl,
som kan tilskrives WELLMORE, skal Køber erstatte de udgifter, WELLMORE måtte
have haft i sådan
sammenhæng, herunder undersøgelses- og fragtomkostninger.
Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra WELLMORE.dk,
skal påberåbes i rimelig tid efter, at Køber har opdaget fejlen. Det er Købers pligt
at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis Køber
opdager en fejl, skal Køber hurtigt rette henvendelse til post@WELLMORE.dk.
Hvis Køber reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil
reklamationen være rettidigt. Købelovens mangelsregler finder anvendelse på
varekøb. Der er 24 mdr. reklamationsret på alle varer, medmindre andet er
angivet.
Ved berettiget reklamation kan Køber enten få varen
repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene tilbage afhængig af den
konkrete situation.
Køber skal sende en mail med billeder og beskrivelse af problemet til post@WELLMORE.dk
Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og, at manglen ikke er opstået
som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende
adfærd.
Er reklamationen berettiget, refunderes alle kundens
forsendelsesomkostninger.
Efter nærmere aftale skal varen sendes til:
WELLMORE A/S
Tybovej 3
DK-6040 Egtved
Tlf.: 75 551700
OBS! Vi modtager ikke returpakker sendt pr. efterkrav eller uden
omdeling. Varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage med kvittering for
afsendelsesomkostninger, så vi kan refundere købers udgifter.
Køber skal være fyldt 18 år for at handle på WELLMORE.dk
– er Køber under 18 år, skal Køber have
samtykke fra forældre/værge.
Ved spørgsmål eller kommentarer herom, så kontakt os.
Vil du klage til Forbrugerklagenævnet, så kontakt:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35
2500 Valby
Telefon: 41715000
10 Levering og
risikoens overgang
Det anførte leveringstidspunkt er alene
vejledende for WELLMORE, medmindre andet skriftligt er aftalt.
Såfremt der er aftalt fast leveringstidspunkt, har WELLMORE ret til
tidsfristforlængelse i følgende tilfælde;
a) Force majeure jf. punkt 13
b) Ved forsinkelse, som skyldes WELLMOREs leverandører, transportører eller
øvrige tredjemand
c) Usædvanligt vejrlig
d) Arbejdskonflikter uanset årsag
e) Offentlige påbud eller forbud, som WELLMORE ikke burde have forudset ved
aftalens indgåelse.
Hvor der er truffet aftale om levering
på Købers adresse eller andet af Køber anvist sted, leveres varen så nær
brugsstedet som en lastvogn efter chaufførens skøn kan køre, uden fare for at
køre fast eller beskadige køretøjet eller omgivelserne. Levering foregår altid
til aftalte adresse ”ved fortov”/ i indkørsel på hårdt underlag.
Leverancen foregår som regel med Post
Danmark eller Danske Fragtmænd
Køber er forpligtet til at foretage kontrol af de modtagne varer og stille fornødent
mandskab til rådighed for aflæsning.
Såfremt Køber ikke opfylder de ovenfor anførte forpligtelser, vil WELLMORE være
berettiget, men ikke forpligtet, til at foretage levering med frigørende
virkning på leveringsstedet, uanset om en repræsentant for Køber er til stede.
Risikoen for varens undergang eller beskadigelse overgår til Køber ved
levering. Følgeseddel eller transportørens køreseddel anses som dokumentation
for levering.
Udgifter ved eventuel ventetid i forbindelse med aflæsning på Købers adresse
eller andet af Køber anvist sted, dækkes af Køber, ligesom Køber dækker
eventuelle omkostninger, der følger af, at Køber ikke kan modtage varerne til
det aftalte leveringstidspunkt.
Hvis der ikke er nogen hjemme, tages
leverancen retur til fragtcentralen, medmindre der ved bestillingen er gjort
opmærksom på, at leverancen må stilles på adressen (Dette kan noteres på ordren,
ved de personlige oplysninger). Tages varerne retur til fragtcentralen, er
eventuelle omkostninger som er forbundet med dette Wellmore A/S uvedkommende.
Vær opmærksom på at returnering til Fragtcentral sker på eget ansvar, og
hverken Wellmore A/S eller fragtmand kan gøres ansvarlig for evt. skade eller
tyveri som er forbundet med dette.
11 Reklamation ved og
ansvar for forsinkelse
Køber skal reklamere skriftligt straks
ved konstatering af forsinkelse, idet Køber ellers mister ethvert krav på grund
af forsinkelsen.
Ved mindre forsinkelse foretages efterlevering.
I tilfælde af væsentlig forsinkelse, er Køber berettiget til at hæve ordren.
Hvis der er aftalt successiv levering, er Køber dog alene berettiget til at
hæve den forsinkede delleverance.
Køber har ikke ret til nogen erstatning i anledning af WELLMORE’s forsinkelse.
Dette gælder uanset, om Køber hæver eller fastholder købet.
12 Produktansvar
WELLMORE er ansvarlig efter lov om
produktansvar, i det omfang loven ufravigeligt pålægger WELLMORE ansvar for
sådanne skader, og WELLMORE’s ansvar herfor ikke lovligt måtte
være begrænset. WELLMORE er endvidere ansvarlig for skader, som leverede
produkter fra WELLMORE måtte forvolde, i det omfang skadeforvoldelsen skyldes
udøvelse af grov
uagtsomhed fra WELLMOREs side, og WELLMORE’s ansvar herfor ikke lovligt måtte
være begrænset.
I tilfælde, hvor WELLMORE er ansvarlig
for produktskader, men hvor skaden også kan henføres til fejl begået af Køber,
fordeles ansvaret efter graden af udvist skyld.
I det omfang WELLMORE måtte blive pålagt ansvar for produktskader i forhold til
tredjemand, er Køber forpligtet til at holde WELLMORE skadesløs for det ansvar,
WELLMORE måtte blive pålagt og som er videregående end WELLMOREs ansvar efter
ovenstående bestemmelser. Køber er forpligtet til at lade sig sagsøge/indklage
ved samme domstol/voldgift, som behandler erstatningskrav mod WELLMORE fra
tredjemand, i anledning af produkter leveret af WELLMORE via Køber til
tredjemand.
WELLMORE hæfter aldrig for driftstab, avancetab eller andet indirekte tab.
13 Force majeure
I tilfælde af, at levering, rettidig
levering eller mangelfri levering hindres eller forsinkes af begivenheder
udenfor WELLMORE’s kontrol, herunder, men ikke begrænset til,
arbejdskonflikt, driftsforstyrrelser, transportvanskeligheder eller anden
tredjemands svigt eller lignende, kan WELLMORE ansvarsfrit udskyde levering
eller helt eller delvist annullere ordren efter eget valg, ved meddelelse til
Køber hurtigst muligt.
14 Almindelig
ansvarsbegrænsning og transport i krav mod WELLMORE’s leverandører
WELLMORE’s ansvar kan ikke – uanset
eventuel påvist uagtsomhed – omfatte dagbøder, driftstab, tidstab eller andet
indirekte tab, hvad enten ansvaret måtte støttes på almindelige
erstatningsregler eller andet grundlag.
I det tilfælde, hvor WELLMORE’s leverandør eller anden tredjemand har et ansvar
for WELLMORE’s forsinkelser eller mangler, vil WELLMORE være indstillet på at
give Køber transport i WELLMORE’s krav mod leverandøren eller tredjemand.
15 Service af WELLMORE’s
Produkter
Det er kundens ansvar at produkterne er
fuldt tilgængelige for service og eftersyn efter idriftsættelse. Alternativt er
Wellmore berettiget til at fakturere medgået tid til at gøre teknik mm.
tilgængeligt.
16 Tavshedspligt
I forbindelse med Aftalens udførelse,
kan begge parter få adgang til fortrolige informationer og andet fortroligt
materiale hos hinanden. Begge parter indestår for, at de selv, samt deres
ansatte og underleverandører i enhver henseende, vil behandle de modtagne
oplysninger fortroligt. Denne bestemmelse vedvarer tidsubegrænset.
Udover nærværende bestemmelse, gælder øvrige bestemmelser om fortrolighed og
forretningshemmeligheder i henhold til dansk ret.
17 Fortolkning og
ændringer
Nærværende betingelser finder anvendelse
i det omfang, de ikke eksplicit og skriftligt er fraveget skriftligt mellem
Køber og WELLMORE. Senere fravigelse af Aftalen eller Betingelserne, kan alene
ske gennem udfærdigelsen af ny aftale eller skriftligt tillæg til Aftalen.
Betingelserne kan af WELLMORE revideres og/eller ændres på et hvilket som helst
tidspunkt. Allerede indgåede Aftaler berøres dog ikke heraf.
18 Lovvalg og
værneting
Tvist mellem parterne, der udspringer af
Betingelserne, Aftalen eller WELLMOREs ydelser i øvrigt, og som ikke kan løses
i mindelighed mellem parterne, skal afgøres efter dansk ret ved de almindelige
domstole på WELLMORE’s til enhver tid værende hjemsted, pt. ved byretten i Kolding.
19 Oplysninger om WELLMORE
WELLMORE A/S
CVR: 36499877
Tybovej 3
6040 Egtved
post@WELLMORE.dk